GDN:NEWS ARTICLES

Football Manager 10 Review [Czech] (PC)

Posted by Tomáš Bahník, Nov 16, 2009 10:56

Nová tvář

Na první pohled překvapí (a po krátké době si na něj jde rychle zvyknout) odlišný vzhled hry. A to ne jen v lehčí podobě, ale docela zásadním způsobem. V podstatě úplně zmizely jakékoliv sloupce a uživatelské rozhraní se pousnulo do úrovně vodorovných záložek, které si můžete rozklikávat, jak se vám zalíbí. Změn doznaly i novinky – ty jsou rozděleny na dvě sekce – přímo na vaše osobní zprávy a druhou jsou novinky z fotbalového světa, přestupové spekulace, ocenění atd.

Taktika – zdánlivě lehčí, ale přesto propracovaná

V minulých ročnících bylo samozřejmostí používání šipek, tedy snahy ukázat hráči, v jakých prostorech na hřišti se má pohybovat. V FM 2010 je tento aspekt nahrazen přímým kliknutím na daného hráče. U každého člena vaší sestavy se nabízí desítky možností, jaké pokyny mu udělit. Jestli má být střední záložník vyloženě hnacím motorem ofenzivy, zda to má střídat, nebo se jen držet vzadu. Stejně to platí u křídleních hráčů a samozřejmě i, s pozměněnou formou, u útočníků. Taktických variant a možností je celá řada. Podrobné prozkoumání a vyzkoušení v přípravných zápasech je logicky nezbytné pro úspěch v sezóně a honbě za co nejlepšími výsledky.

Pomoc asistentů

Vylepšeným prvkem je spolupráce s ostatními členy trenérského týmu. Hned na úvod vašeho působení v novém klubu se vám dostane řada rad a doporučení. Od klasiky, o nejlepších hráčích mužstva, kdo by měl být kapitánem a dalších, až po potenciální zajímavé posily, hráče, na které je dobré se zaměřit. Každý z asistentů dodává zajímavé rady a je pouze na manažerově uvážení, jestli se jimi bude řídit. U analýzy soupeřů vám asistent poradí, v čem máte oproti jinému celku výhody a naopak, kde jsou vaše slabé stránky, a podle toho se pak dá vhodně nastavit taktika. Občas jsou názory asistentů protichůdné a vy se musíte sám na vlastní zodpovědnost rozhodnout, ke kterému z nich se přikloníte.

For more video game reviews on this and many others head to Game Rankings

Our Rating for Football Manager 10 Review [Czech] (PC)
9.5 Replay